Godziny otwarcia: pon.-pt. 13.00-20.00 | sob. 9.00-13.00
tel. 607 803 000 | e-mail: sekretariat@dethloff.pl
Spotkanie młodzieży polskiej i niemieckiej
IV międzynarodowe warsztaty medialne w Münster
w dniach 01.04. – 10.04.2009
Organizatorzy spotkania:
Akademie Franz-Hitze Haus, Münster
Dethloff-Deutschschule, Szkoła Języka Niemieckiego, Lublin
Wyjazd dofinansowała:
Polsko-Niemiecka Wymiana Młodzieży
oraz Akademie Franz-Hitze Haus i Dethloff Deutschschule.
Nasze prace:
IV Międzynarodowe Warsztaty Medialne
Münster, 2-9.04.2009
Spotkanie młodzieży polskiej i niemieckiej, projekt PNWM 3405-09
Organizatorzy:
Akademie Franz Hitze Haus Münster
Dethloff Deutschschule Lublin
Na każdym kroku spotykamy reklamy w najróżniejszej formie – plakaty na ulicy, spoty reklamowe w radiu, telewizji, internecie, reklamy w gazetach i czasopismach. Około 80 miliardów euro rocznie wydają niemieckie firmy na reklamę. Ale po co? Jak działa reklama? Jaki ma cel? Co znaczy skuteczna reklama?
Nasze warsztaty to nie tylko teoria. Razem z młodzieżą niemiecką, pracując w czterech grupach - radiowej, filmowej, prasowej i teatralnej, mieliśmy kilka dni na stworzenie własnych projektów związanych z kampanią "Fair Trade" mającą na celu pomoc w rozwoju dla drobnych wytwórców Trzeciego Świata. Temat warsztatów sprawił, że jesteśmy teraz bardziej świadomi tego, że wybierając produkty z logiem "Fair Trade" możemy walczyć z wyzyskiem pracowników w ubogich krajach.
Bardzo szybko musieliśmy opanować różne programy komputerowe do obróbki filmów, dźwięku i graficzne. Warsztatom towarzyszył cykl wykładów, na które zaproszono profesjonalistów od reklamy z różnych firm (m.in.Google). Uczyliśmy się również, jak skutecznie i elegancko sprzedawać „siebie”.
Dzięki życzliwości instytucji i kilku firm lubelskich udało nam się zaprezentować Lublin, region i firmy lubelskie. Taka forma integracji na początku spotkania sprawiła młodzieży lubelskiej dużo satysfakcji i spotkała się z ogromnym zainteresowaniem młodzieży niemieckiej oraz referentów. Plakaty, materiały informacyjne i produkty przekazane przez lubelskie firmy towarzyszyły nam przez całe spotkanie.
Godzinna audycja radiowa przygotowana samodzielnie przez młodzież zostanie wyemitowana na antenie Radia Muenster w dniu 30 kwietnia br.
Pracowaliśmy często do późnych godzin wieczornych ale tę odrobinę czasu wolnego staraliśmy się maksymalnie wykorzystać. Tym razem młodzież niemiecka bardzo szybko zintegrowała się z naszą grupą i razem przeżyliśmy niezapomniane chwile.
Nasi referenci:
warsztaty teatralne: Ursula Krawczyk, Hagen
warsztaty filmowe: Janusz Hamerski, Münster
warsztaty radiowe: Johannes Wenzel, Münster
warsztaty print&internet: Tim Karis, Münster